.بسم الله الرحمن الرحیم

#ماسک_صورت

✒ماسک های که در بازار برای صورت فروخته می شود اگر میانگین بگیرم حداقل یک ماسک صورت ۵۰/۰۰۰ هزار تومان شاید باشد.حالا من با قیمت کاری ندارم،بحث من بیشتر حول محتویات این نوع ماسک ها می چرخد.محتویات شیمیایی ماسک ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شود وباعث پیری زود رس پوست زیرا یکی از راه های جذب در بدن پوست است.

?بسته شدن منافذ چه مشکلی بوجود می آورد؟ باعث می شود بادهای داخل بدن که درجریان است ودرواقع همان حباب های بین سلولی بماند وبگندد وگندیدن همانا وتولید بیماریهای مختلفی از قبیل بواسیر،فتق،چروک شدن پوست،ریزش مو وانواع سرطان ها همانا.

?جای جالب بحث این است که اکثر اقلام آرایشی وبهداشتی از غربی می آید که مردمان خودآن کشورها کمتر ازاین اقلام استفاده می کنند وبیشتر از مواد طبیعی استفاده می کنند.

?دست اسلام در زیبایی بسته نیست واصلا مقوله ای مثل ماسک برای اسلام است. اصلا داریم میوه میخورید بعد از خوردن میوه آب میوه ای که روی دستان باقی مانده به دست وصورت بمالید،خوب این آیا چیزی غیر از ماسک درمانی است که الان غربی ها برای ما آورده اند؟اصلا مال ما بوده وآنها مصادره کرده اند.

?در ادامه طرز تهیه ماسکی را برای شما بیان می کنم که ترکیبات آن وطرز تهیه در غرب تبلیغ می شودوبعد برای ما نسخه شیمیایی می پیچند.(البته لازم به ذکر است بنده کمی در این ترکیب تصرف کرده وتغییر داده ام).

#ماسک_عسل_و_روغن_زیتون

?ترکیبات:

?عسل ۲قاشق غذاخوری

?روغن زیتون طبیعی ومرغوب ۱قاشق غذاخوری

?طرزتهیه:

مواد را خوب باهم مخلوط کرده وداخل ظرف شیشه ای ریخته و وظرف را روی بخار کتری یا سماور گذاشته وهم بزنید تا گرم وشل شود.سپس بعداز مطمئن شدن ازگرم شدن محتویات مقداری روی مچ دست امتحان کنید تا متوجه شوید درجه حرارتش مناسب است،سپس ماسک گرم را روی صورت بمالید و۵دقیقه صبر کنید تا خنک شود وبعد بشورید.

?خواص:برای آبرسانی به پوست های خشک وحساس مفید است وباعث لطافت پوست می شود.

?کاری از کانال تخصصی،آموزشی. طب نبوی در پیام رسان ایرانی سروش.

http://sapp.ir/t_nabavi

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[شنبه 1396-11-14] [ 08:26:00 ق.ظ ]